Menu

  • ANA SAYFA
  • G.K.'NİN KALEMİNDEN
  • BÜŞRA ŞÜKRAN'IN KALEMİNDEN
  • ANLATIMLI DİKİŞ
  • YOU TUBE'DA BİZ

    1 Ocak 2015 Perşembe

    Evlilikte Bir Oyundur!


    -Vakit yaklaştıkça korkuyorum babaannem, büyü bozulacakmış gibi geliyor, sevgimiz sanki evlenince bitecekmiş gibi geliyor.

    -Korkma kızım, evlilik zor değil, evlilik korkulacak bir şey hiç değil.

    -Eeee, peki neden evlenenler 1 kaç ay sonra mutsuz oluyor? Büyük bir çoğunluğu boşanıyor?
    Ben sevgimizin bitmesini de boşanmayı da istemiyorum babaanne.

    -İstemiyorsan dikkatli de olacaksın kızım, her şeyin kuralı-kaidesi olduğu gibi, evliliğinde kuralı-kaidesi var kızım, oyunu kuralına göre oynayacaksın!

    -Evlilik oyun mu yani babaanne? Evliliğe oyun demek, evlilik için basit bir tabir değil mi  babaanne?


    -Bu tabiri nasıl anladığına bağlı kızım, oyunu kurallarına göre oynarsan, zevk verir, heyecan verir, sıkmaz.
    Oyunun kurallarını çiğnersen, hile yaparsan, belli bir zaman belki heyecan ve zevk duyarsın ama sonra oyun seni sıkmaya başlar.

    -Şimdi daha iyi anladım sanırım babaannem, ama sevgi, evlilik için neden yetmez?

    -Sevgi, evliliğin temel taşlarından kızım, ama tek başına kesinlikle yetmez.
    Seviyorum demek de yetmez, bunu göstermek, hissettirmek lazım, tek taraflı da olmaz, karı ve kocanın buna dikkat etmesi gerek.
    Oyunun kurallarından 3 tanesini sana vereyim kızım iyi dinle, tecrübeler sayesinde edindim kızım ben bu kuralları;

    *Bağırma,
    *Aşağılama-küçük görme,
    *Takdir et,

    Bağırma eşine, bağırarak ifade etme kendini kızım,  hiç bir zaman eşine.. Sesin ne kadar yükselirse o kadar uzaklaşır eşin senden, sevilmediğini düşünür, kırılır. Sen ne kadar seviyorum da desen hal dilin bunu reddeder.

    Kesinlikle eşini aşağılama-küçük görme; sen böyle yaparsan iyi taraflarından çok, kötü taraflarına yoğunlaşır ve bunu hareketlerini ve kendisini aşağılayarak belli edersen ve bunu alışkanlık haline getirirsen, kırarsın eşini, eşinin kalbini kızım, kırılan şeyleri tamir etmesi zordur, tamiri en zor olan şey de kalptir kızım.

    Ve takdir et kızım, eşinin gördüğün tüm güzelliklerini takdir et, sen takdir ettikçe her şeyin daha da güzelleştiğini göreceksin, sürekli memnuniyetsiz biri olma, eşinin sana yaptığı iyilikleri ve güzellikleri gör, gör ve gördüğünü belli et, et ki eşin de memnun olduğunun, kendisinin iyi hal içerisinde olduğunun farkında olsun.
    Hem takdir edilmek hoşuna gider insanın, takdir edilen, teşekkür edilen insanın kötü taraflarını değiştirmesi de daha kolay olur.

    -Anladım babaannem, evlilik kuralları olan bir oyun..
    Mutlu olmak, zevk ve heyecan duymak isteyen kesinlikle her kuralına uyacak!
    Kurallarına uyulmaz ise bu oyunun, sonucu kesinlikle 'GAME OVER' dimi babaanne?

    -O da ne kızım?

    -:) :)

    Gülşah D.

    6 yorum:

    1. Ne kadar hoş özetlemişsiniz :)

      YanıtlaSil
    2. Cok guzel anlatmissiniz. Game over oldum sanirim. :(

      YanıtlaSil
    3. Maasallah cok güzel anlatmissiniz.Evli 3 cocuk annesi olarak zevkle okudum.

      YanıtlaSil
    4. Gerçekten ne de hoş olmuş bu yazı :) ne zamandır gelip de okuyamamıştım yazılarınızı aslında güzelce okumak içinde vakit arıyordum nasip bugüneymiş.. Kaleminiz hep hayır hep güzellik yazsın inşaAllah çok sevgiler..

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Hoşgeldin Esen Kız, Allah razı olsun teşekkür ederiz..

        Sil

    HERKES YORUM YAPABİLİR.
    Siteniz veya bloğunuz yoksa, profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın, AD yazan kısma adınızı yazın, URL kısmını doldurmasanız da olur, yorumunuzu yazıp,

    " YAYINLA "

    yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir.

    Fikirlerinizi paylaşıp bizi yalnız bırakmadığınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...