Menu

  • ANA SAYFA
  • G.K.'NİN KALEMİNDEN
  • BÜŞRA ŞÜKRAN'IN KALEMİNDEN
  • ANLATIMLI DİKİŞ
  • YOU TUBE'DA BİZ

    20 Mayıs 2013 Pazartesi

    Yuvanızı sevgiyle inşa edin, eşyalarla değil!






    2 sene oldu evleneli.
    Hala borç ödüyoruz. Aslında kocamda bende 1 yatağa 2 kanepeye içinde ikimizin olduğu bir eve razıydık yeterki birlikte olalım diye düşünüyorduk.
    Ama annemler, arkadaşlarım, akrabalarımız bizi öyle bir dolduruşa getirdiler ki.

    Alınan şey bir defa alınıyormuş,  doğru düzgün bir şey almazsak bu kız dul mu ki böyle şeyler aldılar derlermiş.

    Hem ben en iyilerine layıkmışım, damat bir ev kuramıyacaksa
    nerdeymiş onun erkekliği  vs. seslerle etrafımızı kuşattılar.
    Bizde tabi her şeyin en kalitelisini aldık. Böyle zamanlarda insan dış seslere kaptırıyor kendini.
    Kendi aklımız yokmuş gibi milletin aklına uyduk.

    Hiç bir şeyden geri kalmadık. Düğünü en nezih yerde yemekli yaptık. Gelinliğimi marka aldık. Evim, düğünüm kusursuz oldu.
    Ama mutlu değiliz. Birbirimizi seviyoruz hemde çok seviyoruz. Ama borç ödemekten belimizi bir türlü doğrultamadık.

    Hem ben çalışıyorum hem eşim, dağ gibi borç bitmiyor. Gergin sinirli insanlar olduk.
    1 kaç aydır da eşim para yetiştirmek için arkadaşının taksisinde geceleri 3-4 saat çalışmaya başladı.
    İyice huzurumuz kaçtı. O kadar yorgun oluyor ki hiç bir şeyi kaldıramıyor. O da haklı dinlenmek istiyor.
    Bende bana vakit ayırmasını istiyorum bu sebepten hep kavga eder olduk.
    O zaman akıl verenlere şimdi bir eksiğiniz var mı? Bir gediğiniz var mı kapatalım dedikleri yok.

    Kocamın ikinci bir işte çalışması en çok kiramız yüzünden.
    Şehrin göbeğinde 3 oda 1 salon ev beğendikleri için bizim dostalarımız! o evi tutmuştuk. Hem onlara yakın olmak, hemde geniş geniş bir evde oturmak için.
    Kirası neredeyse benim  maaşım kadar. O zaman düşünemedik. Çok şükür geçte olsa aklımız geldi başına.
    Kocamı görmek istiyorum ben, eşyalardan vazgeçme şansımız yok mecbur aldık ödemek zorundayız kalan borçlarını.
    Ama evden feragat edebiliriz.  Geniş ve şehrin göbeğinde evden daha çok kocamı istiyorum.

    Evliyiz ama birbirimize hasretiz. Otel gibi kullanır olduk evi. Bir ev  ne kadar güzel olduğuyla  değil, içindekilerin neşesiyle mutluluğuyla güzel. Çok şükür anladık,  şimdi bütçemize göre şirin bir ev bakıyoruz.
    Kocam sadece kendi  işinde çalışacak. Birbirimize daha çok vakit harcıyacağız daha çok beraber olacağız. Sinirlerimiz gerilmemiş olacak. Kalan borçlarımızı da bir an önce bitirip rahatımıza bakacağız.
    Karar aldık, bütçemizi aşan hiç bir borcun altına girmeyeceğiz.

    Evlenecek kız arkadaşlarım var şimdi düğün hazırlığındalar. Onlara öğütlüyorum. Maldan mülkten daha önemli bir şey var huzur.
    Huzur olması için elinizden geleni yapın. Mal mülk her zaman alınır. Ama huzur ve sevgi hiç bir parayla geri alınmaz. Kaybetmeyin sevginizi,saygınızı, huzurunuzu.
    Gücünüzün yeteceği işler yapın gerekirse evinizi yavaş yavaş kurun.
    Sonra  o borçlar sırtınıza yük, aranızda fazlalık olmasın. Kimsenin lafına bakmayın. O yuvayı siz kuruyorsunuz ve içinde onlar değil siz yaşayacaksınız.

    Yuvanızı sevgiyle inşa edin, eşyalarla ve kim ne diyecekle  değil!

    Gülşah D.

    15 yorum:

    1. begendim süper yazıydı kalemine saglık :)

      YanıtlaSil
    2. Allah gönül zenginliği versin mal mülk değil. . Çok güzel bir yazı olmuşş. .

      YanıtlaSil
    3. kesinlikle...
      göç yolda düzelir demiş atalarımız.
      evde ki huzur...
      zenginlik budur...
      mal mülk eşya...
      hikaye..

      YanıtlaSil
    4. Güzel ve değerli yorumlarınız için teşekkür ederim.:)

      YanıtlaSil
    5. kesinlikle katılıyorum. Şimdiki evliliklerin birçoğu bu yüzden hüsranla sonuçlanıyor. daha başlamadan bitiyor birliktelikler, ne yazık ki...

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Haklısınız, Rabbim biliçlenen kullarından eylesin cümlesiyle beraber bizleride.

        Sil
    6. Evlilik hazırlığında olanlar çok iyi bilirler bu psikolojiyi. İnanın ben de fazlasıyla yaşıyorum çevre baskısını.! Ve nişanlımla bazen tartışıyoruz. Ben mal mülk meraklısı değilim fakat yeteri kadar maddiyat olmadığı için düğünümüz sürekli erteleniyor canım buna sıkkın haliyle nişanlıma da yansıyor. Huzurumuz kaçmasın iki arada bir derede kalmak böyle bir şey :(

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. nacizane fikrim bir an önce aynı yuvayı paylaşmak istiyorsanız bazı şeylerden feragat edin.
        mesela düğün yerinde bir değişiklik, gelinlikte br değişiklik, oturalacak evde bir değişiklik yada evinize alacağınız bir eşyayı erteleyin
        salon takımını mesela evlendikten sonra alın. birbirinizi yıpratmadan yuvanızı kurun. evlilik hazırlığındaki olan olaylar çok büyük tatsızlıklara yol açabiliyor. görüyoruz duyuyoruz.
        birlikte el ele olmak mı yoksa maddi meseleler yüzünden ertelenen ve bu süre zarfında yıpratılan bir ilişki mi? kulaklarınızı dış seslere kapayın ve gönlünüzle karar verin. en iyi kararı o verir çünkü.:)

        Sil
      2. Ne güzel dedin.. Bana kalsa ben de aynı şeylere razıyım fakat bahsettiğim gibi çevremizdeki insanların lafı sözü, kıyaslama yapması en çok üzüyor insanı. Kendini eksik hissettiriyor.
        Şeytan hayırlı işlere gerçekten çok karışıyormuş. Üstelik çevremizdeki insanlar alet oluyor en çok da buna üzülüyorum

        Sil
      3. Allah yardımcın olsun güzel kardeşim. :)
        Başımıza gelen her şeyin imtihan olduğunu hep zihnimizde diri tutalım inşaAllah.
        Dualarımız seninle, sende bize et. ;)

        Sil
    7. Siteye baktığımdan beri önemli gelişmeler oldu.ALLAH razı olsun Selametle :D

      YanıtlaSil
    8. Edebi içerikli bloglara bayılıyorum kaleminize yüreğinize sağlık, hele de sizinki gibi içerikli olanların herkese ulaşması dileğiyle..

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Güzel yorumunuz bizi çok memnun etti. Teşekkür ederiz.:)

        Sil
    9. eşyalar ya da altınlar yüzünden nişanları bozulan kaç kişi oldu maalesef.. etraf öyle bir baskı kuruyor ki çiftlere eşyanın eksik olması çok ciddi, aşılamayacak bir problemmiş gibi oluyor.. Allah akıl fikir ve iman versin, gerisi hallolur :)
      buralardan uzun süre uzak kalınca toplu okuma yapıyorum :))

      YanıtlaSil

    HERKES YORUM YAPABİLİR.
    Siteniz veya bloğunuz yoksa, profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın, AD yazan kısma adınızı yazın, URL kısmını doldurmasanız da olur, yorumunuzu yazıp,

    " YAYINLA "

    yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir.

    Fikirlerinizi paylaşıp bizi yalnız bırakmadığınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...