Menu

  • ANA SAYFA
  • G.K.'NİN KALEMİNDEN
  • BÜŞRA ŞÜKRAN'IN KALEMİNDEN
  • ANLATIMLI DİKİŞ
  • YOU TUBE'DA BİZ

    31 Mart 2013 Pazar

    Hayattaki tek zaman dilimi: SU AN!


    hayat

    Radyo açık...
    Dinliyorum.
    Daha çok kendimi...
    Kendimi dinliyorum daha çok.
    Neden dinliyorum?

    'Geçmişteki hatalarınızı düşünerek yeni kararlar almaya çalışmayın, bu sizin sağlıklı karar almanızı engeller.'



    Sadece geçmişteki hatalarımızı değil, birçok şeyi düşünüp üzüldüğümüzü farkettim. ''Ah şurda şöyle davransaydım, şunu şöyle yapsaydım?!''
    Hem üzülüyoruz hem vaktimizi 'şu an'ımızı yaşayamıyoruz hem de atmamız gereken adımlarda eskiye bağlı kalıp ya atamıyoruz ya da attığımız adım çok özensiz oluyor.

    Zihnimiz gereksiz yere MEŞGUL eden ve bizi zarara uğratan yanlış düşünceler ve bunları atmak adına naçizane doğru düşünce örnekleri:

    YANLIŞ:
    ''Niye böyle yaptım ki sanki? Yapmasaydım. ''
    ''Şunları şunları söylememeliydim, yanlış anlaşıldım.''

    DOĞRU:
    ''Öyle yapmam yanlıştı, doğru. Şu an yapabileceğim; gördüğüm yanlışımı tekrar etmemek, zor biliyorum ama düşünerek konuşmak, daha yavaş belki ama daha doğru konuşmak, daha güçlü, pişmanlığa mahal vermeyecek şekilde konuşmak.''

    ''Yanlış anlaşılmamın sebebi benim, daha özenli konuşabilirdim, daha dikkatli... Dikkat etmeyince yanlış anlaşılmam normal değil mi? Şu anımı güzel ve zararsız geçirmek benim elimde. Yanlışımı düşünüp zamanımdan çalacağıma, canımı sıkacağıma, yürekten bir dua ile 'şu an' ımı kaliteli yapabilirim.

    Dua1: Arzu etmek, istemek, olması için Yaratıcıdan istemek, niyaz etmek.
    Dua2: Bu isteği çabaya dökmek. ''

    Bir davranışın alışkanlık haline gelebilmesi için epeyce çaba sarfetmek gerekiyor. Hummalı bir çalışma sonucu güzel davranışlar elde ediliyor. Kötü davranışı yapmak da yaptırmak da kolay...

    Düşünelim...
    Benim yerime karar verebilecek biri var mı? Iıı, yok.
    Kendi kendime niye böyle yaptım demeye de hakkım yok o zaman.

    Anlıyorum...
    Yanlış adımlar bizi yanlış yola götürür.
    Yanlış insanlar bizi yanlış yola götürür.
    Yanlış kararlar bizi yanlış yola götürür.

    Doğru için düşünmeli, iradeyi düzgünce kullanmayı öğrenmeli.
    İradeyi kullanmak zor ama meyvesi pek tatlı.

    Hasılı: ''Hayattaki tek zaman dilimi: ŞU AN!''

    Büşra Şükran



    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    HERKES YORUM YAPABİLİR.
    Siteniz veya bloğunuz yoksa, profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın, AD yazan kısma adınızı yazın, URL kısmını doldurmasanız da olur, yorumunuzu yazıp,

    " YAYINLA "

    yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir.

    Fikirlerinizi paylaşıp bizi yalnız bırakmadığınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...