Menu

  • ANA SAYFA
  • G.K.'NİN KALEMİNDEN
  • BÜŞRA ŞÜKRAN'IN KALEMİNDEN
  • ANLATIMLI DİKİŞ
  • YOU TUBE'DA BİZ

    10 Şubat 2013 Pazar

    Nicin bana adam olmayı ögretmediniz?

     Niçin bana adam olmayı ögretmediniz?

    Keşke daha evvelden bilseydim diyorum ama biliyorum ki eskiyi değiştirmek elimden gelmez. Çok şükür farkındayım ya, farkına varabildim ya. Ah Allah'ım! Çok teşekkür ederim, bana böyle bir saadet lutfettiğin için. Yapmam gerekenler belli...
    Kızım, benim canım kızım... O çok güzel yetişecek inşaAllah.



    Yaşadığım çevre..okuduğum okullardaki eğitim..ailemden aldığım eğitim..televizyonun ahlaksızlık adına yaptıklarını sorgulamadan seyredişim..Kitab'ımı merak etmeyişim..her kitaptan okuduğuma inanışım..

    Nerden mi geldi bu düşüncelerim?  Sınavım vardı bugün, üniversiteyi dışarıdan okuyorum. Örgün okumuyorum, üniversite ortamlarını beğenmiyorum çünkü. Sizcede fakülteler açıldıkça hapishanelerin sayısı azalmalı değil mi? Her neyse. Sınavdaki gözetmen dikkatimi çekti. Gözetmenimiz o kadar kibar o kadar saygılıydı ki... Aklıma ailem geldi, o bayanın ailesini düşündüm sonra. Aldığım eğitimi, o bayanı, o bayan üzerinden tekrar ve tekrar kendimi...

    Modernlik adına verilmiş kurbanlardan biri yaşadığım şehir. Aslında sadece modernlige yüklememek lazım bu gün geçtikçe ne yaptığını bilmeden hareket edenlerin tavırlarını... Neyse.

    Ah anne ah baba! Size çok kızgınım, ço..ok. Niçin bana adam olmayı öğretmediniz? Niçin bana dinimi öğretmediniz? Niçin bana Allah'ı tanıtmadınız? Niçin ben o zamanlar gerçekleri göremedim? Niçin göstermediniz?
    Parayla adam olunmadığını yeni öğrendim! Diplomayla adam olunmadığını da! Güzelliğimi herkese açıp modern olunmadığını da! Gençliğim heba oldu, ah gençliğim ah...

    Öğretmenlerimiz bilgiliydi ya okumamızı önerdikleri kitapları sorgulamadan okurduk, onlar öğretmendi bilirdi. Biz bilmezmişiz bunu farkettim, sorgulamanın-doğruyu bulmanın varlığını.

    Öğretmenlik dedim de kalbim sancıdı derinden...
    Öğretmenlerimiz vardı 'aman öğretmen olmayın' diyen. Parası azmış! Sonra öğrendim hiç de az değilmiş aldıkları para. Esas az olan onların öğretmenliğe verdikleri değermiş. Sahi öğretmenlik paha biçilebilen bir meslek midir?  Öğretmenliği ayaklar altına alan öğretmenlerim dışında almayanları da vardı tabi. Allah onlardan razı olsun. Ama onların seslerini ya biz duymadık ya da seslerini bize duyuramadılar, bir de duyulmasını engelleyenler vardı... Ah okul yıllarım...

    Dersi derste öğrenemediğimiz çok olmuştur. Öğretmen öğreten midir yoksa sınavda sorulacak diye ezberleten mi? Bunun ayırdını sanırım öğrenemedik, öğreticiler öğrenemedi... Sınava hazırlanın, sınavda çıkar. Bunu algılayamıyorum! Sınavda başarılı olmuş ama başarılı olduğu sınav sorularını sırf diploma almak için yapmış. Bu kişinin kendine ve çevresindekilere faydası ne derece olabilir? Kişinin bir şeyi bilmesi, bildiğini uygulamasıyla anlaşılır, ben böyle inanıyorum. Aa sınav! Unutuyordum, bir sınav ki kural şu ''Adil bir sınav olabilmesi için herkesin aynı sınavdan geçmesi gerekiyor'', aynı fabrikadan çıkma falan mıyız biz?... Bir karikatür görmüştüm bu konuyla ilgili, ne de iyi anlatıyor sistemi.

    Neyse konumuza geri dönelim.
    Tanıdığım bir rehberlik öğretmeni, fakültede okuduğu ilim için 'Bir ilim Allah'tan nasıl bu kadar soyutlanabilir?' demişti. Sırf fakültede mi böyle? Hayır...

    Bize derlerdi, Kur'anı siz anlayamazsınız.* Niye benim aklım yok mu? Pekala anlayabilirmişim ve de anlıyorum. Neden dinlediysem sizi... Yeni farkediyorum düşünme yeteneğimi eskiden hiçe saydığımı... 
    Yeni farkediyorum. Kızım böyle olmayacak, ona aklını kullanabilmesini öğreteceğim. Allah'ın izniyle ona Allah'ı öğreteceğim, ona gerçeği öğreteceğim ki ne burada ne de öte tarafta sıkıntı çekmesin.
    Gözlerim durmuyor  bu düşüncelere dalınca, kızım görmeden silmeliyim gözlerimi.
    ''Allah'ım o gördüğüm gözetmen kardeşimi hidayet eyle.''

     Büşra Şükran

    *Biz Kur'an'dan öğüt alınabilsin diye onu kolay anlaşılır kıldık. Yok mu öğüt alan? [Kamer, 22]


    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    HERKES YORUM YAPABİLİR.
    Siteniz veya bloğunuz yoksa, profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın, AD yazan kısma adınızı yazın, URL kısmını doldurmasanız da olur, yorumunuzu yazıp,

    " YAYINLA "

    yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir.

    Fikirlerinizi paylaşıp bizi yalnız bırakmadığınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...