Menu

  • ANA SAYFA
  • G.K.'NİN KALEMİNDEN
  • BÜŞRA ŞÜKRAN'IN KALEMİNDEN
  • ANLATIMLI DİKİŞ
  • YOU TUBE'DA BİZ

    9 Mart 2014 Pazar

    Jai Ho / 2014 / Hint Filmi



    Son zamanda izlediğim en iyi filmlerden Jai Ho, Salman Khan'ın da en iyi filmlerinden biri.
    Jai, dürüst, cesur ve etrafına iyilik yaymaya çalışan bir adam.
    Ordu'da asker iken, üstlerinin sözünü dinlemeyip masum insanları ve çocukları kurtardığı için ordudan atılır.


    Ordudan atıldıktan sonra üniforma olmasa da insanlara yardım edebileceği düşünür, çünkü yardımsever bir insandır.

    Toplumdaki bozukluklar, insanların birbirine yardım etmemesi onu çok üzer.
    Yardım ettiği insanlar ona teşekkür ettiklerinde, bana teşekkür etmeyin sadece 3 kişiye yardım edin ve onlardan da 3 kişiye yardım etmelerini isteyin der.


     Ve böylece bir iyilik halkası başlatmak ister.
    1 kişinin yardımı 3 kişiye, 3 kişinin her biri 3 kişiye yardım ettiğinde 9 kişiye iyilik, 9X3=27 kişiye iyilik
    27X3= 81 kişiye iyilik.. 81X3= ... X3= ...  sayısız iyilik...
    İyiliğin kazanmasını ister, yardım ettiği insanlar bu fikrini çok beğenir,
    ilk fırsatta 3'er kişiye yardım edeceklerini söylerler. Jai, bunu duyunca oldukça sevinir.


    Aradan zaman geçince  bu insanlarla konuşur, 3 kişiye iyilik yapıp yapmadıklarını sorar ve hepsinin cevabı, meşgul oldukları
    daha sonra yapacakları olur. Jai yine üzülür.


    Bir gün arabasındayken, dilenen bir çocuğu görür, aç olduğunu söylediği kişi onu hırpalar ve yaralanmasını sağlar.
    Jai bunu görünce her iyi insanda olabileceği gibi dayanamaz ve küçük çocuğa zarar veren insanı pataklar.

    Patakladığı adam arkasına sağlam, para ile her şeyi yapabilecek adamları toplar ve Jai'nin ailesine zarar vermeye çalışır.

     Jai ile baş edemeyince bu sefer devreye daha üstte olan  adamlar girer, ülkenin başında olan halkı sömüren adamlardan bunlardan  biri de Jai'yi ordudan atan adamlardan biridir.


    Bu adam Jai ve ailesiyle uğraşırken diğer bir yandan Jai'nin başlattığı iyilik halkası meyvelerini vermeye başlar, her iyilik eden aldığı teşekkürü kabul etmez ve 3 kişiye yardım etmesini ve yardımcı oldukları  3 kişiye de aynı şekilde 3 kişiye yardım etmelerini söylerler.
    Ve bir gün zor durumdayken, başlattığı iyilik halkası Jai'yi de bulur....



    Filmin Fragmanı Şöyle:


    Güzel, ailecek izlenebilecek öğretici yanının yüksek olduğu, macera ve aksiyonun da bol olduğu ve Hint filmlerinin olmazsa olmaz danslarının eksik olmadığı bir film.
    Sıkılmadan izlenicek ve izlediğinizde belki de sizde bir şeyleri değiştirecek bir film.
    İzlerken bizimkiler neden böyle film yapmaz demekten kendinizi alamayacaksınız.


    ----

    Filmin Oyuncuları ve Konu özeti de şöyle:

    Yapımı :2014 - Hindistan
    Tür : Aksiyon
    Yönetmen : Sohail Khan
    Oyuncular : Salman Khan , Tabu , Danny Denzongpa , Mukul Dev , Nadira Babbar
    Senaryo : A.r. Murugadoss , Sohail Khan
    Yapımcı : Sohail Khan
    Konusu:
    Bir Salman klasiği, Aksiyon, Macera ve dans bir arada . .
    İnsanların birbirlerine yardım etmesiyle, toplumda değişiklikler olmaya başlıyor.
    Jai ( Salman Khan ) , dik duruyor ve yolsuzluk, adaletsizlik gibi suçlara karşı bir tek başına savaşıyor .
    Jai Dürüst çünkü misyonu bu. Onun mantrası 'duası' oldukça basit. - "Birine yardım et ve sonra bir başkası
    için daha yardım eli uzat." Böylece birbirlerine yardım eden insanların sayısı gittikçe artıyor.
    Ordudan atılmasına sebep olan eskilerde  ordu subayı olan siyasetçiye karşı savaş ilan eder. .
    Bu savaşta eşitlik yoktur.
    Bir tarafta onun sayısız çıkarcı yandaşı ile siyasetçi standı ve diğer tarafta tek başına olan Jai .
    Ama sessiz bir devrim gerçekleşiyor. geçmişte yardımcı olduğu halk ,
    sessizce güç topluyor ve Sonunda bir ses var ve bu ses... susturulmaz bir ses haline geliyor...






    Hiç yorum yok:

    Yorum Gönder

    HERKES YORUM YAPABİLİR.
    Siteniz veya bloğunuz yoksa, profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın, AD yazan kısma adınızı yazın, URL kısmını doldurmasanız da olur, yorumunuzu yazıp,

    " YAYINLA "

    yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir.

    Fikirlerinizi paylaşıp bizi yalnız bırakmadığınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...