Menu

  • ANA SAYFA
  • G.K.'NİN KALEMİNDEN
  • BÜŞRA ŞÜKRAN'IN KALEMİNDEN
  • ANLATIMLI DİKİŞ
  • YOU TUBE'DA BİZ

    15 Ocak 2014 Çarşamba

    Kalp Kalbe, Sırt Sırta Verirsek...



    -Kızım 1 hafta kaldı düğününe, nasıl hissediyorsun?

    -Korkuyorum teyzeciğim.

    -Neden korkuyorsun kızım?

    -Evlenince her şey bitecekmiş gibi geliyor, evlenince değişecekmiş gibi geliyor. Çünkü herkes öyle söylüyor, bu da beni korkutuyor.

    -Korkma kızım, evlenince her şey daha da güzel olacak. Bir bütün olacaksınız, aynı pencereden hayata bakacaksınız. Sevginiz en büyük yardımcınız olacak.
    İçinde bu korku, sıkıntı olursa asla kendin olamazsın, bu da evliliğinize yansır. Bak eniştenle bana, evliyiz, mutsuz muyuz? Kötü evlilikler dilden dile dolaştığı için bütün evlilikler öyle zannediliyor. Dilden dile iyi değil, kötü dolaşıyor. Bu yüzden de hepsi kötüymüş gibi bir izlenim oluyor. Ama bu böyle değil.


    -Korkuttular beni teyze, erkekler evlenince değişirmiş, sözlerinde durmazlarmış, çok güvenmemeliymişim, ailesine hepsi karısını ezdirirlermiş, sinirlerini eşlerinden çıkarırlarmış vs. vs. korkuttular. Nişanlım böyle biri olmadığı halde korkmaya başladım. Sen anlatsana biraz eniştemden, içim ferahlasın, biraz da iyi şeyler duyayım, çıkayım şu durumdan.

    -Kızım, kendine gel, sen etrafın ne dediğiyle bu kadar meşgul olan bir kız değildin, bundan vazgeç önce. Yoksa etrafın dediğine kulak asıp, mutlu olamazsın. Madem istiyorsun ve rahatlayacaksın anlatayım, sende dinle.
    Ben bilirsin dış görünüşe önem veren bir insan olmadım hiç, benim için evleneceğim insanın ilk önce kişilik özellikleri önemliydi, Rabbim de isteyince veriyor. Bana da verdi.
    Enişten de  benim için dünyanın en yakışıklı erkeği. O da ayrı bir mevzu ama konumuz şimdi bu değil.

    Enişten tanıştığımız zaman bana dedi ki; bana sırtını dayarsan, bana güvenirsen, omuz omuza, kalp kalbe olursak aşamayacağımız şey yok. O sözü o gün beni çok etkilemişti, o gün ona sırtımı dayadım, yanımda o olursa aşamayacağımız sıkıntı olmadığına inandım. Ona inandığıma da hiç pişman olmadım. O gün bu gündür, tek dayanağım kendisi.

    -Maşaallah enişteme, ilk anda etkilemiş seni.

    -Öyle kızım etkiledi ve hep bana dediği gibi de davrandı.
    Enişten de en sevdiğim huylardan biri, senin de kaygılarından biri olan, sözünde durması. Bir söz verecekse eğer düşünür, yapamayacağı, altından kalkamayacağı şeyin sözünü vermez. Bilirim ki, o bana bir şeyi dediyse mutlaka yapar, yapamayacağı şeyinde asla sözünü vermez. Bu yüzden enişten bir şey dediyse o işin Allah'ın izniyle olacağından hiç şüphem olmaz, bu da ona olan güvenimi her zaman arttırmıştır.

    -Ne güzel, bu sayede hiç aranızda güven problemi de olmamıştır.

    -Olmadı, kızım.
    Aile mevzusu, çoğu evlilik burda takılıyor. Erkeğe burda çok büyük görev düşüyor, bir dengeyi kaybetti mi erkek! Allah muhafaza,ya evlilikler bitiyor, ya da bitseydi daha iyiydi denilecek kıvama geliyor. Erkeğin taraf tutmadan, hak hukuk davası gütmeden arayı bulması, oldu eşinden ya da ailesinden kötü bir şey duydu, bu lafı karşı tarafa duyurmadan olayı çözmesi, aralarını düzelterek onları kaynaştırması gerekiyor. Yani aklını çok iyi kullanması gerekiyor. Eniştende hep böyleydi, Rabbim ondan razı olsun. Ne beni, ne ailesini önceledi, hep aramızın iyi olması için uğraştı, Rabbim çabalayana da karşılığını veriyor.

    -Oyunu kuralına göre oynamış, stratejik bir çalışma sergilemiş gerçekten eniştem, bak bir sefer daha takdir ettim onu.

    -Ben her gün takdir ediyorum kızım.
    Son olarak şunu da anlatayım, saat epey geç oldu, yarın sabah erken işlerimiz var, malum gelinimiz var.
    Eniştenin ağzından kötü bir şey duymadım ben, bana da aileme de ne kadar sinirlenirse sinirlensin.

    Ailem evlenme aşamamızda, evlendikten sonra da kimi zaman sorun çıkabilecek hamleler yaptılar, hataları da vardı bende görüyordum bunu, ama enişten bana olan saygısından ve benim aileme verdiğim değeri bildiğinden ağzından bir kere bile kötü bir şey çıkmadı aileme karşı, hep iyi niyetle yaklaştı. Olayların aslını onların da görmesini sağladı. Her şeyi aştık.
    Kaç senelik evliyiz, hala da aileme bu şekilde davranır. Bana da tabi, bazen benim de hatalarım oluyor, hatasız olunmuyor malum. Ama ne kaba kuvvet, ne kötü kelime, incitici laflar söylemeden olayları, yanlışlarımı  benimde görmemi sağlıyor. Birlikte aşıyoruz. Anlıyacağın eniştenle mutluyuz, hemde çok.

    -Bunları sizde görüyorum ama duymak içimi rahatlattı teyzeciğim, Allah muhabbetinizi artırsın, bizde inşallah sizin gibi mutlu oluruz.

    -Olursunuz kızım, ister ve çabalarsanız olursunuz.

    Gülşah D.

    1 yorum:

    1. Haklısınız, o kadar kötü örnek bir de evlilik hakkında kötü konuşanlar olunca insan korkuyor. Güzel örneklerde var anlattığınız gibi muhakkak..ilk önce biz iyi davranmalıyız ki karşı taraftan da iyilik görelim. Yüreğinize sağlık

      YanıtlaSil

    HERKES YORUM YAPABİLİR.
    Siteniz veya bloğunuz yoksa, profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın, AD yazan kısma adınızı yazın, URL kısmını doldurmasanız da olur, yorumunuzu yazıp,

    " YAYINLA "

    yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir.

    Fikirlerinizi paylaşıp bizi yalnız bırakmadığınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...