Menu

  • ANA SAYFA
  • G.K.'NİN KALEMİNDEN
  • BÜŞRA ŞÜKRAN'IN KALEMİNDEN
  • ANLATIMLI DİKİŞ
  • YOU TUBE'DA BİZ

    18 Aralık 2013 Çarşamba

    Koca Piyangodan Çıkar mı?



    - Hanımlar, hep kocalarımızın kötü yanlarını çekiştiriyoruz, hep evliliğin kötü taraflarını konuşuyoruz, haliyle hepimiz evliliklerden soğuyoruz.  Bu gün aramızda 45 senelik evli Gönül Teyze var,  ona soralım mı  mutlu evliliğin sırlarını ne dersiniz?

    -Valla, çok iyi olur, benimde evimde problemler var, belki ders alırım.

    - Anlatsın bakalım, nasıl mutlu olunuyormuş?Öğrenelim bizde.

    -Mutlu evlilik mi olur? En iyi koca, ölü koca.

    -Hanımlar, şımarmayın, ciddi ciddi dinleyelim 45 sene mutlu bir evlilik sürdüren teyzemizi.
    Gönül teyze hadi söz sende.

    - Utandırdınız şimdi beni, ne anlatayım, hmmm...
    Ben benim adamın her şeyini seviyorum be kızım, biz yürekten bağlıyız, şimdi hangi birini  anlatayım.



    - Çifte kumrular sizi, anlat, anlat çekinme.

    - Küçük evlendik biz, evlendiğimiz zaman pek bir şey bilmezdim, ev işinden, kadınlığa kadar hiç bir şey, herkes Gönül evlendi, iki güne kocası onu boşar, kor kapının önüne derdi.

    - Senin yanında da mı böyle söylüyorlardı?

    - Evet, kızım evet, kayınvalidem hariç herkes böyle söylüyordu, ister istemez bende kocama karşı uzak oluyordum.
     Ama o bana hiç soğuk davranmadı, 10 yaş vardı aramızda, benden bilgili ve becerikliydi.
    Sevgisini, merhametini esirgemedi benden, sevgisiyle sardı, sarmaladı, eksiklerimi düzeltmeme yardımcı oldu.

    Hiç unutmuyorum, evlendiğimizin ilk günlerinde çamaşırlar birikti, o zamanlar nerde çamaşır makinaları.
    Bende yıkamayı bilmiyorum, evde üzerimize giyecek kıyafet neredeyse kalmadı, bir kaç bir şeyi yıkamaya başladım, kiminin rengi kaçtı, kiminin kumaşı kendini saldı, başlamadım ağlamaya, bunun üzerine amcanız geldi, ben korktum bana kızacak diye. Çünkü babam, annem  bir hata yaptı mı hep azarlardı onu.
    Ama hiç bağırmadı, önce beni sakinleştirdi, sonra oturdu bana çamaşır yıkamayı öğretti, beraberce yıkadık tüm çamaşırları.

    - Oooo sana piyango çarpmış Gönül Teyze, nerde böyle adam?

    -Piyango değil kızım, kocamdaki merhamet ve şefkat duygusu bizi buralara getiren.
    Başlarda soğuktum demiştim, soğuktum. Isındım, ama boyunu posuna endamına değil, huylarına, doğruluğuna, merhametine, bitmek tükenmek bilmeyen sevgisine ısındım, anlayışına ısındım.

    -Biz neden ısınamıyoruz Gönül Teyze?

    - Beklentiler farklı kızım, zamane gençlerine sevgi, merhamet, huzur yetmiyor. Anlaşmak istemiyorlar, sözümü sakın yanlış anlama, ama bu böyle.

    - İyi konuşursun da, huzur karın doyur muyor ki, geçim sıkıntısı, kiralar, aidatlar... nefes aldırmıyorlar bize.

    - Huzur karın doyur muyor ama, huzurla yediğin kuru ekmek, huzursuz yediğin ete bedel oluyor . Sevdiğin yanındaysa, gözleri sana sevgiyle bakıyorsa insan daha ne ister kızım? O sevgi her şeyi aşmaya yetmez mi? Beklentilerini düşürmeye daha az ile tamah etmeye yetmez mi? İnsan nefsi, doymak bilmez, verdikçe fazlasını ister. Ortayı bulmak, nefsin kölesi olmayı bırakmak, mutlu olmak için çok mu?

    - Şiir gibi konuştun Gönül Teyze, ama zor hem zamana ayak uydurmak hemde tevazuyla yaklaşmak zor, şahsen benim nefsime zor geliyor. Hele kocamla ikili ilişkilerimizde azıcık anlayışlı olsam beni ezecek ve bu hep böyle devam edecekmiş gibi geliyor, aklıma bu düşünce gelince dayanamıyorum, patlıyorum ağzıma ne gelirse söyleyiveriyorum.

    - Peki aranız iyi mi kızım?

    -Nerde Gönül Teyze, gitgide birbirimizden uzaklaşıyoruz. Evdeki iki yabancı olmaya başladık.

    - Demek ki, anlayış gerekiyormuş kızım. Şunu mutlu olmak istiyorsanız kulağınıza küpe yapın kızlarım.
    Erkeklerin siniri saman alevi gibidir, parlar ve çabuk söner, sinirlilerken üstlerine fazla gitmeyin, en anlayışlı halinizi takının. Yarım saat, en fazla bir saate kendilerine gelirler, ve sizi kırdılarsa bunu telafi etmek için ellerinden geleni yaparlar.

    - Eee nasıl iş bu Gönül Teyze, her sinirlendiklerinde bizi kırsınlar, sonra özür dilesinler bu kadar kolay mı?

    -Öyle değil kızım, erkeklerinde kalbi, merhameti var, ama bazılarının  üstü örtülmüş. O sevginin, merhametin dışarı çıkmasına yardım etmek gerekiyor, bu dediğim ise en zor ihtimalde böyle. Ama genelde taş kalpli değil ya bu adamlar, anlayışını, sevgini eksiksiz sundun mu, o da sinirliyken kendini tutmayı öğrenecek, seni kırmamak için çabalayacak. İnsan sevdiğini üzmek ister mi hiç? O üzüldü mü kendi üzülmez mi? Sabır gerekiyor, evliliği ciddiye almak gerekiyor.
    Bunu da sizin yapabileceğinize inanıyorum tatlı kızlarım, yaparsınız değil mi?
    Mutlu olmak herkes gibi sizinde hakkınız değil mi?

    Gülşah D.





    6 yorum:

    1. Sabır ve merhamet gerek evlilikte.. Ve herşeyden de önce saygı..
      Çok güzel bir hikaye Allah razı olsun..

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Allah senden de razı olsun taze gelin..:)
        Huzur dolu upuzun bir evliliğin olsun inşaAllah.

        Sil
    2. Çok güzel hikayeler tebrik ediyorum ;) Ama güzellikler de tamamlanmak ister kabilinden söylemeden geçemeyeceğim :) ayrı yazılan "-de"lere dikkat lütfen..Ki tamamlansın güzellikler, muhabbetle ;) Ayşe Reşad

      YanıtlaSil
    3. Bu iki yorumu yayınlamasanız da olur ;) Sayfama da aldım: http://www.facebook.com/ayseresat Teşekkürler, muhabbetle ;)

      YanıtlaSil
      Yanıtlar
      1. Güzel yorumunuz, paylaşımınız ve uyarınız için sağolun.
        -de lerdeki sorunumun farkındayım, düzeltmeye çalışacağım inşaAllah..:)

        Sil

    HERKES YORUM YAPABİLİR.
    Siteniz veya bloğunuz yoksa, profil seçin bölümünden Adı/URL yazan kısma tıklayın, AD yazan kısma adınızı yazın, URL kısmını doldurmasanız da olur, yorumunuzu yazıp,

    " YAYINLA "

    yazısına tıkladığınızda yorumunuz gelir.

    Fikirlerinizi paylaşıp bizi yalnız bırakmadığınız için teşekkürler.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...